27 Mart 2012 Salı

Cevizli Kuru Domates Mezesi



Kurutulmuş domates lif bakımından çok zengindir. Domates güneşte kurutulduğunda günlük C vitamini ihtiyacının % 40 'ını sağlıyor.

Kuru domates mezesiyle ilk  defa bir balık sofrasında karşılaşmıştım. Ondan sonra araştırdım ve artık kendim hazırlıyorum.Ben ve eşim çok severek tüketiyoruz. Kavanoza hazırlayıp yağın içerisinde buzdolabında bekleterek tüketiyoruz. Kuru domatesi aldığımda kavanoza hazırlamadan önce yemeğin yanında sarmısak ve ceviz ilavesiyle sundum. Gerçekten çok güzel...

Siz de daha sonra tüketmek üzere kavanoza hazırlayabilirsiniz.Tarifi aşağıda veriyorum.




Malzemeler: 


Kurutulmuş domates
2 diş sarmısak
Zeytinyağı,tuz
Ceviz


Yapılışı:


Kurutulmuş domateslerimizi güzelce yıkıyoruz. Ben bu aşamada birden fazla yıkama yapıyorum. Düdüklü tencerede buhar sepetinde haşlıyoruz.Ya da kaynamış suyun içerisinde 5-10 dk kadar. Servis tabağımıza alıp rendelenmiş sarmısak,zeytinyağı ,tuz karışımını ve en üste kırılmış ceviz ekliyoruz.

Kavanoz için:

Haşlanmış kuru domates
Kekik
Tane Karabiber
Tuz
Zeytinyağı

Yapılışı:

Yukarıda belirttiğim üzere haşlanmış  kuru domateslerimizi aralarına kekik karabiber tuz ilave ederek hava almayan kapaklı  kavanozumuza yerleştiriyoruz.Ve zeytinyağını dolduruyoruz.Kavanozumuzun kapağını kapatıp buzdolabında bekletiyoruz.Kavanozları küçük tutup birden fazla hazırlayabilirsiniz.

Afiyet olsun!

2 yorum: