16 Aralık 2011 Cuma

Suda Pişen Kek



Sevgili kızkardeşimin arkadaşı canım kardeşim Aysun'umuzun bize kattığı bu güzel tarifi canım anneannem için yaptım. Umarım beğenmişsindir anneanneciğim:)

Çok nefis sufle kıvamına yakın bir kek suda pişen kek... Vazgeçilmez tarifimiz oldu. Deneyin derim siz de vazgeçemeyeceksiniz...




Malzemeler:
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı şeker 
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1,5 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket Dr Oetker vanilya
  • 1 paketten biraz az Dr Oetker kabartma tozu 
  • 1 su bardağından biraz az un
(Malzemeleri ölçerken su bardağını 200 ml' lik olanlardan kullanalım.)




Yapılışı:

  1. Yumurta ve şekeri mikserle iyice köpürene kadar çırpalım.
  2.  Un ve kabartma tozu hariç diğer malzemeleri ekleyerek çırpmaya devam edelim.
  3.  Un ve kabartma tozunu da ekleyip iyice yağlanmış fincanlarımızın (porselen fincan da kullanabilirsiniz) yarısına kadar kek malzemesinden dolduralım.
  4. Tencerede kaynamakta olan suyun içerisine koyalım.(Tenceredeki su fincanların yarısına kadar gelmelidir)
  5. Tencerenin kapağını kapatıp orta ateşte 30-35 dk pişirelim. İlk 15 dk tencerenin kapağını açmayalım.
  6. Piştikten sonra yağlı kağıt serilmiş tepsiye fincanları ters çevirelim.Kolay çıkacaktır.(Bu tariften resimde gördüğünüz fincanlardan 6 adet çıktı. Ben fincanların en altına hindistan cevizi serptim. Bu kek fırında pişen kekten farklı... sıcak servis yapıldığında sufle gibiydi.nefisti...)

Afiyet olsun!




15 yorum:

  1. Bir iki yerde daha rastladım.İlginç geldi.Ben de denemek istiyorum.

    YanıtlaSil
  2. Cevabım biraz geç oldu ama tavsiye ederim eğer henüz denemediyseniz.Eğer denediyseniz fikrinizi alabilirim.

    YanıtlaSil
  3. Sıvı malzemelerin oranı çok ama un 1 su bardağından az, kakao mu toparlıyor keki merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karışımın kıvamı çok koyu olmuyor.Zaten fırında pişen kekten farklı.Daha yumuşak sufle gibi. Ben sıcakken yanında kaymaklı dondurma ile servis yapıyorum.Denemenizi tavsiye ederim.

      Sil
    2. Benim merak ettigim bir konu, kaynayan suya eger bardaklari sogukken koyarsak catlayip kirilmaz mi? camli kek hos olmaz sanki. bardak deyince ben su bardagi anladim yoksa fincan filan mi kullanmak lazim gelir?

      Sil
    3. resimler gorunmuyordu simdi gordum, fincanlar ile yapmissiniz

      Sil
    4. Yine de yazıyı hemen düzeltiyorum.Teşekkürler.

      Sil
  4. Bende biraz evvel yaptım Kek fazla sevmeme rağmen süper oldu. İzninizle kaynak göstererek bloğuma koymak istiyorum. Tekrar elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Bloğunuzu ziyaret ettim.Süper görünüyor.Sizin de ellerinize sağlık.

      Sil
  5. Mucize gibi!! Ellerine sağlık. Sufle - kek arası bir şey galiba. Tarifi alabilir miyim izin verirsen tabiii. (Senin linkini vererek) Paylaşımına çok teşekkürler.Seni takip ediyorum, üyen de oldum. Sevgiler, Pırıl.
    www.lezzetlisanatlar.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.Tabiiki alabilirsin.Siteni gezdim çok beğendim.Üyenim artık.Sevgilerimle.

      Sil
  6. Elektriklerin kesik olduğu bir günde arayan misafirler için birebir bir tarif... Çok ilginç bir ara bende yapıp yayınlamak istiyorum blogumda izninle ;) sevgiler

    YanıtlaSil
  7. gerçekten çok güzel oldu suffle gibi teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  8. üzerine meyveli sos dökünce daha bi güzel oluyor

    YanıtlaSil